מאז שנת 2009 סייע המרכז ליותר מ-32 אלף תלמידים ב-29 יישובים בפריפריה החברתית של ישראל, ופתח בפניהם את השער לחינוך האיכותי לו הם ראויים.
מגשרים על הפערים בחברה
ישראל מחזיקהבאחד המתאמים הגבוהים ביותר מביןמדינות ה-OECD בין מעמדם הסוציו-אקונומי של התלמידים לרמות ההישגים האקדמיים שלהם. המרכז מצליח בפעילותו לצמצם את היחס הזה בעקביות, ולאפשר לתלמידים המגיעים מרקע סוציו–אקונומי נמוך לשבור את תקרת הזכוכית ולהצליח.
מניעים להצלחה
תוכניות המרכז מובילותלתוצאות יוצאות דופן, כאשר ניתן להצביע על שיפור משמעותי בהישגי 90%מהתלמידים שעברו את התכנית השש שנתית של המרכז.
קידום הוראה מבוססת נתונים
מערכת"מדידע" של המרכז, היא מאגר איסוף הנתונים הגדול ביותר על תלמידי בתי ספר יסודיים מרחבי הארץ. נתונים אלה מסייעים למנהלות, מנהלים, מורות ומורים להעריך נכונה, בזמן אמת, את התקדמות תהליכי הלמידה בקרב התלמידים ולהתאים את שיטות ההוראה לצרכיהם – עד לרמת התלמיד הבודד.
עידוד הצטיינות של צוותי ההוראה
מאמנות האוריינות של המרכז סייעו עד היום ללמעלה מ-900 מורות ומורים לשנות את שיטות ההוראה שלהם בכיתות, והפכו אותם למחנכים יעילים לאין שיעור. התוצאות באו לידי ביטוי בהישגים מדידים, במוטיבציה גוברת ובביטחון רב יותר בקרב מורותומורים ותלמידים כאחד.
שינוי בהובלת בתי הספר
המרכז תמך ביותר מ-60 מנהלות ומנהלי בתי ספר וסייע להם ליצור שינוי בית-ספרי עמוק המעודד למידה ומדרבן הישגיות בקרב התלמידים. המנטוריותשלנו, בעצמם מנהלות בתי ספר בעבר, מאמנות את המנהלות והמנהלים להפוך למנהיגים רבי השפעה המנתבים את בתי הספר שלהם להצלחה, לטובת תלמידיהם בהווה ובעתיד.
גיבוש קהילות חינוכיות
התוכניות של המרכז עוזרות להורים להפוך לשותפים פעילים בחינוך הילדים שלהם כמו גם בקהילה כולה. המרכזפועל לחיזוק הקשר בין משפחות התלמידים לבתי הספר ולבניית אמון בינן לבין סגל המורות והמורים והתלמידים עצמם.
מצמצמים את הפערים בהישגי למידה כבר בכיתה א'
עם תחילת כיתה א' אנו רואים מתאם ישיר בין מצב סוציו-אקונומי לרמות הישגיהם בהערכות קריאה מקדימות. בבתי הספר בהם פועל המרכז, עד סוף שנת הלימודים הראשונה, הפערים בהערכות קריאה נמחקים במידה רבה. כך שבכלל בתי הספר נראה שיפור ניכר וההישגים משתווים.